マナ MANA

Aloha!ハワイイと日本を結ぶブログ "マナmana"です。 ここではハワイイにまつわるお話や唄、イラスト等を紹介しています。 ALOHA! This is ”mana マナ” blog .I show you the story of Hawaiian,the arts and the poem. I'd chase a Rainbow !

Wednesday, March 02, 2005

Japan

日本とハワイイを結ぶブログなので
日本の文化も紹介していこう!とふいに思いました!

実はこの前のHawaii旅行では Maui Comunity Collegeにて
日本語クラスに飛び入り参加したのです。

クラスは10人ほど。年齢は10代後半から50代までと幅広い!
みんな何がしか日本に興味があり悪戦苦闘しながらもがんばっておられました。
私はみんなから質問を受けたりインタビュアーごっこしたりと 楽しい時間をすごす事ができました。でも答えるのも難しかった!いつも使わない主語「わたしは~」から毎度はじめたり、あいまいな言い方に気をつけたり・・・
ほんと日本語ってむずかしいですよ!!
このクラスを受講していた知り合いの女性メレさんが今回この機会を与えてくださいました!メレさんありがと!

メレさんが このブログを読んで 日本のことをもっと興味を持って楽しんでくれるといいな!って思ったんです。


This blog is conecting to Hawaii and Japan.
So I try to show the Japanese Culture ,too.

In the fact,I was participated in Japanese class in Maui Comunity College.
The Japanese Class's students are young from midle age.There are about 10 people in there.
Everybody interested in Japanese something and evrybody study hard on Japanese.
I was accept some question from students.It was fun time.
But the answer is dificult because Japanese do not have"S".
So that way I try to say from "I am".And I did`nt using the ambiguous expression.
Wow! It is really hard the Japanese.

Ms,Mele make this opotunity for me..
Thank you very much Ms,Mele.
I hope enjoying look at this blog for Mele and people interesting of Japan .
And More and more like Japan!


・・・・・・・・・


メレさんはMaui Peace Actionという平和を願う市民団体の発起人の方です。
アメリカがアフガニスタンに攻撃をしかけてから、イラク戦争まで一環して軍事によらない平和的解決を唱えて活動しています。
私は カウポ村のカフェの壁にかかっていたポストカードの写真”Maui Peace Portrait"を見てその存在を知りました。青い空美しい山々をバックにMaluhia(Hawaiiの言葉でPeace)の花文字、1500人を超える平和を愛するマウイの人々が集まった写真です。
www.mauipeace.org

そしてわたしたちは仲良くなりました。
でも彼女が日本に興味があってまさか学校まで行ってるとは知りませんでした^^

So now, We are friends.
But I did`nt know it about she study Japanse!

Mahalo
manaChimi

0 Comments:

Post a Comment

<< Home